czwartek, 7 lipca 2016

"Błękit Szafiru"


Autor : Kerstin Gier
Miejsce Wydania : Niemcy
Oryginalny Tytuł : "Saphirblau"
Tematyka : Fantasy, młodzieżowe
Rok Wydania : 2011
Ilość Stron : 364

Tajemnice
Miłość 
Przeznaczenie 
Niebezpieczeństwo 
Witam w świecie wykreowanym przez Kerstin Gier. 
Niedawno myślałam, że to Czerwień Rubinu jest najbardziej zagadkową i zagmatwaną książką jaką czytałam. Cóż za okropna pomyłka. Druga część tej wspaniałej trylogii jest jeszcze bardziej skomplikowana. To jedna z tych książek przy, których czytelnik musi się skupić, aby wszystko zrozumieć. 
Gwendolyn Shepherd musiała zmienić całe swoje dotychczasowe życie. Już nie jest beztroską nastolatką. Teraz jest nosicielką niezwykłego genu podróży w czasie. 
W bardzo krótkim czasie musiała opanować naukę dobrych manier, fechtunku, tańca. 
Wydaje się to bardzo trudne ale to nie jest najistotniejszy problem nastolatki. Magia kruka. 
Te dwa słowa ciągle huczą jej w głowie. Nikt, łącznie z nią samą nie wie do czego jest zdolna. 
Musi jak najszybciej rozwiązać, masę zagadek. Hrabia de Saint Germain wie coś, czego nie wiedzą inni z rady. Można się domyśleć, że Lucy i Paul odkryli mroczne intrygi hrabiego, dlatego postanowili uciec. A może kryję się za to coś znacznie ważniejszego? 
Na dokładkę Gwen musi użerać się ze swoim stanem zakochania. Tak Gideon oczarował i rozkochał ją w sobie. Tylko teraz nie ma czasu na romanse. Ciągle muszą przenosić się w inne epoki, w celu zdobycia krwi innych podróżników w czasie. Co się stanie, gdy wszystkie kawałki układanki będą w chronografie? Czy ludzkość jest w niebezpieczeństwie? Gideon popełnij jeden bardzo ważny błąd. 
Zaufał nie tej osobie, której powinien. Czy kiedy się otrząśnie nie będzie za późno? 
Czy on sam będzie w stanie przyznać się do uczucia w stosunku Gwen? 
Miejmy taką nadzieję :) 

Moje ulubione cytaty : 

"Nie ufaj nikomu i niczemu. Nawet własnym uczuciom."

"Broń, z którą człowiek nie umie się obchodzić, zostaje z reguły użyta przeciw niemu."

"I po raz drugi moje serce - tym razem w drugiej wersji, proteza serca, która odżyła pod wpływem czystej nadziei - stoczyło się z krawędzi i roztrzaskało na dnie wąwozu na tysiące maleńkich odłamków."


Ekranizacja. 
Jeśli chodzi o ekranizację to jestem troszkę załamana. Głównie dlatego, że pojawiły się tam sceny, które miały miejsce dopiero w trzeciej części. Poza tym, małym nie dopatrzeniem nie mam żadnych zastrzeżeń. Bardzo przyjemnie patrzy się na film, który jest tak dobrze dopracowany pod względem szczegółów. Wspaniałe stroje postaci, gdy przenosili się w inne epoki. Przepiękne miejsca, dobra gra aktorów. Tak zdecydowanie jestem oczarowana. 

Serdecznie polecam film oraz lekturę :) 
Pozdrawiam, JuLia :) 


3 komentarze:

  1. Jakiś rok temu "wymknął" mi się z rąk Czerwień Rubinu, zważywszy na to, że cały czas była wypożyczona w bibliotece i jakoś nie mogłam się "wbić" w wolny termin... Chyba obudziłaś we mnie na nowo determinację w zdobyciu tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie walcz aby zdobyć tą książkę. Warto 😘

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń