sobota, 23 kwietnia 2016

"Tajemny Ogień"




Autor : C.J.Daugherty oraz Carina Rozenfeld
Miejsce wydania : Stany Zjednoczone
Tematyka : Fantasy, młodzieżowe.
Oryginalny tytuł : "The Secred Fire."
Rok wydania : 2015
Ilość stron : 392



Dzielą ich setki kilometrów, łączy przeznaczenie.


Taylor Montclair (Anglia) 
Z pozoru wydaje się zwyczajną, nawet nudną nastolatką. 
Liczą się dla niej dobre oceny, pomaga mamie w domu, 
nie sprawia problemów. Nie jest też największą pięknością. Długie blond, falowane włosy, szare oczy i kobiece kształty. Jest nieśmiała i zakompleksiona. 
Jednak coś niezwykłego zaczyna dziać się w jej życiu. Wybuchy elektryczności, bóle głowy, wszystko jest ze sobą ściśle powiązane. Jest jeszcze coś, a raczej ktoś. Taylor za prośbą swojego nauczyciela została korepetytorką angielskiego, niejakiego Sachy Wintersa - buntownika z Francji. Oboje są do tego negatywnie nastawieni, ale potem coś się zmienia. Dziewczyna czuje, że może mu zaufać. Nawet nie wie jak bardzo są sobie potrzebni. 

Sacha Winters (Francja) 
Zwyczajny chłopak, prowadzący spokojne życie. Do momentu, gdy umiera jego ojciec, a matka wyjawia rodzinny sekret. W rodzinie Wintersów każdego pokolenia, pierworodny syn w dniu swoich osiemnastych urodzin umiera. 
Klątwa zatrzymuje się na trzynastym synu. Sacha jest właśnie nim. Nie potrafi pogodzić się z faktem, że nie ma dla niego ratunku. Do dnia swojego wyroku chłopak, mimo prób, nie może umrzeć. Dlatego już wiele razy poczuł jak to jest być , jedną nogą w grobie. Gdy poznaje Angielkę czuję, że musi coś ich łączyć. Czy ma rację? Czy rzeczywiście dla tak młodego chłopaka nie ma już ratunku?  

Zarówno jak rodzina Montlairów jak i rodzina Wintersów "poznała się" wieki temu. Kiedy jedna z alchemiczek została spalona na stosie rzuciła klątwę na kolejne pokolenia swojego wroga. Główni bohaterowie muszą teraz płacić ogromną cenę, za błędy swoich przodków. Czy uda im się pokonać wszystkie duchy przeszłości?

Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczona tą książką. Obawiałam się że Pani Daugherty po sukcesie serii "Wybrani" nie będzie w stanie tego przebić. A tu proszę :) Powieść jest na prawdę ciekawa, pełna tajemnic. Bohaterowie są bardzo dobrze stworzeni. Pod koniec akcja nabiera takiego tempa, że czułam się jak na kolejce górskiej. Jeszcze wiele mrocznych sekretów nie zostało odkrytych dlatego, ze zniecierpliwieniem czekam aż sięgnę po kolejny tom.
Polecam :)))

Dam Wam jeszcze tutaj mój ulubiony cytat : 

"To co za dnia wydaje się bezpieczne i znajome, nocą staje się całkiem obce."


Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia JuLia :D 

11 komentarzy:

  1. Czytałam i szczerze przyznam, że to bardzo fajna książka :D
    No i Sacha ... <3
    Buźki, SilverMoon :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pokochałam tę książkę, co mnie bardzo zdziwiło, bo "Wybrani" mi się nie spodobali :/
    Ale gdy tylko tutaj pojawił się Sacha, wiedziałam, że ta książka mi się spodoba ;) Ciekawi mnie, kiedy dokładnie będzie następna część ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Nominowałam Cię do TAGu :)
      http://ksiazki-mitchelii.blogspot.com/2016/04/kreatywny-booktag.html

      Usuń
  3. Wybrani nie należą do moich ulubionych serii, choć przed lekturą bardzo mocno nastawiłam się na coś WOW. Opis Tajemnego Ognia brzmi obiecująco, ale czy autorka udźwignęła pomysł? Twoja recka mnie zachęciła, więc z sentymentu do Nocnej Szkoły pewnie sięgnę po powieść :)
    Pozdrawiam
    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej powieści, ponieważ czytałam prawie wszystkie części Wybranych, prócz ostatniej :D BArdzo mi się podoba koncepcja powieści, więc może się w najbliższym czasie za nią zabiorę :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w Wybranych <3 <3
    Tajemny ogień to tylko jedna książka, czy będzie kontynuacja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już z tego co słyszałam 2 część. Tajemne miasto bodajże :))

      Usuń