wtorek, 24 listopada 2015

"W pierścieniu ognia"



Autor : Suzanne Collins
Miejsce wydania : Stany Zjednoczone
Tematyka : science - fiction, młodzieżowe
Oryginalny tytuł : Catching Fire
Rok wydania : 2009
Ilość stron : 360

Głodowe Igrzyska wbrew przewidywaniom wygrała szesnastoletnia Katniss Everdeen. Wraz z nią pierwszy w dziejach Kapitolu wygrywa także drugi trybut − Peeta Mellark. Po powrocie do Dwunastego Dystryktu, sprawy się komplikują − postawa Katniss podczas igrzysk bardzo nie spodobała się władzom. Komplikuje się także jej życie osobiste Tymczasem główni bohaterowie muszą wziąć udział w odbywających się po każdych igrzyskach Tournee Zwycięzców i odwiedzić wszystkie dystrykty. Ta podróż uświadamia im, że są ludzie skłonni zbuntować się przeciwko okrucieństwom władzy.
Druga część jednej z najbardziej emocjonujących trylogii 21 wieku. W pierścieniu ognia to zdecydowanie moja ulubiona część z 2 powodów :
* Pojawia się mój ukochany Finick
* Katniss nareszcie uświadamia sobie, że na prawdę czuję coś do Peety.
Dla mnie przełomowym momentem w tym całym romansie była chwila, kiedy Peeta natyka się na pole siłowe i o mało co nie umiera. Wtedy rzeczywiście widać, że to nie jest tylko gra, ale są w tym prawdziwe uczucia, bo ona bardzo się przestraszyła i ja już wiedziałam że TO JEST MIŁOŚĆ.
A co do Finicka, to jest taka postać której nie da się nie lubić. Został sojusznikiem Katniss, uratował Peete kosztem życia Mag (swojej mentorki), a w tym wszystkim jest tak czarujący!!!!
W Kosogłosie dowiemy się okrutnej prawdy,której doznał ze strony prezydenta Snowa, ale to za kilka dni więc ciii.
Kończąc, gdybym musiała wybierać to byłaby to część, która najbardziej do mnie przemawia :)
Polecam! I niech los zawsze wam sprzyja :) 
Do zobaczenia, całuje :*

G

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz