niedziela, 27 marca 2016

"Dotyk Julii"

Z góry chciałabym przeprosić, za to, że ostatnio nic się nie pojawiło. Ale spokojnie nadrobię to :)

     Autor : Tehereh Mafi.
     Miejsce wydania : Stany Zjednoczone.
     Tematyka : Romans, fantastyka, młodzieżowe.
     Oryginalny tytuł : "Shatter Me"
     Rok wydania : 2014
     Ilość stron : 330



Zostałam przeklęta.  Mam niezwykły dar. 
Jestem potworem. Mam nadludzką moc. 
Jestem narzędziem zniszczenia. 
Będę walczyć o miłość. 

Niesamowita książka, która pokazuje jak samotność i ból wpływa na człowieka. Dotyk Julii z nieznanych nikomu przyczyn zabija. Rodzice nienawidzą swojego dziecka, sąsiedzi, znajomi ze szkoły omijają ją szerokim łukiem. Pewnego dnia postanawiają zamknąć dziewczynę, aby
nie mogła nikogo skrzywdzić. Zapominają, że ona także ma uczucia. Przez wiele miesięcy siedzi sama w
swojej celi  pokoju. Od wielu tygodni nie odezwała się do nikogo ani słowem.
Świat na zewnątrz diametralnie się zmienia. Komitet Odnowy obiecuję obywatelom lepszą przyszłość, a tak na prawdę tylko rujnuje świat. Ptaki stają się czymś magicznym, drzewa obumierają, jedzenia brakuje.
Adam pojawia się w życiu Julii nagle i niespodziewanie. Poznaję go,chociaż bardzo się zmienił od momentu, kiedy chodzili razem do szkoły. W jej życiu pojawia się jeszcze jeden mężczyzna - Warner.
Chcę wykorzystać jej moc do panowania nad ludźmi. On chcę, aby ona dla niego zabijała.
Oboje czują coś do tej niezwykłej dziewczyny. Jedna rzecz jest niepokojąca, mogą ją dotykać.
Jak myślicie kogo wybrała? Adam uświadamia jej, że oboje zawsze, byli razem przeciwko światu.
Po zaplanowaniu wszystkiego udaję im się uciec z ośrodka. Warner, oczywiście nie poddaję się bez walki.
Są takie momenty w tej książce kiedy, aż wstrzymywałam oddech ze strachu. Julia, Adam oraz jego kolega który jak się okazuje miał oko na tą dwójkę, trafiają do miejsca, które ma wszystko odmienić. Nie tylko
życie dziewczyny ale także całego świata. Julia poznaję ludzi, którzy jak ona byli wyrzutkami społeczeństwa
przez to co potrafią. Czy razem obalą rządy Komitetu Odnowy? Czy Julia będzie mogła w spokoju cieszyć się miłością z Adamem? Czy ich życiu już nic nie zagraża? Wy wszystkiego o życiu bohaterki dowiedzie się z pierwszej części, która mam nadzieję przeczytacie. Ja już powoli zmierzam w kierunku "Daru Julii", czyli drugiej części trylogii.
Dzisiejsza recenzja jest stosunkowo krótka, z tego względu, że na prawdę nie chcę Wam zbyt dużo zdradzić. Ja jestem oczarowana i nie wiem czy to przez sentyment, że główna bohaterka ma moje imię, czy przez bardzo dobrze napisaną fabułę.
Muszę Wam napisać tutaj mój ulubiony cytat, bo trafił w sam środek mojego serca :

Słońce jest aroganckie, odwraca się do nas plecami, kiedy tylko się nami zmęczy.
Księżyc jest lojalnym towarzyszem.
Nigdy nie odchodzi. Zawsze jest na miejscu, przygląda się, oddany, widzi nas w naszych jasnych i ciemnych chwilach, nieustannie się zmienia, zupełnie jak my. Każdego dnia jest nową wersją siebie. Czasami słaby i wątły, innym razem silny i pełen światła. Księżyc rozumie, co to znaczy być człowiekiem.
Niepewny. Samotny. Poorany kraterami niedoskonałości. 

Mój dotyk zabija. 
Mój dotyk to moja siła. 

Polecam bardzo mocno :)

Pozdrawiam serdecznie, JuLia. 

 
   

5 komentarzy:

  1. Team Werner! XD
    Ogólnie w Dotyku Julii są piękne cytaty <3
    Świetna recenzja, buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku! Jak ja kocham całą trylogię no i oczywiście panią Mafi :D
    #teamWarnerrrrr <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie troszkę za dużo opisu fabuły, a za mało twoich własnych przemyśleń, bo w końcu nie dowiedziałam się, którego z panów wolisz :D (choć z komentarzy wnioskuję już, że Team Warner <3). I rzeczywiście, mi też zapadł w pamięć cytat, który wybrałaś *.*
    Pozdrawiam :*
    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy najbliżej recenzji na pewno napiszę więcej moich przemyśleń :) Pozdrawiam :*

      Usuń